برگردان از www.gardenvisit.com
فضای داخلی شهرهای محصور همیشه با ارزش و گران قیمت بود. فقط افراد ثروتمند قادر بودند که باغ های کوچکی تهیه نمایند. افراد فقیر در اتاقی با دری که به معبر بازمی شد و پنجره ای نداشت زندگی می کردند. حیاط ها (محوطه های محصور) به منظور هدف های ویژه ای ساخته می شدند، بسیار شبیه به نمونه های باغ خصوصی (خانوادگی) مصری؛ برای غذا خوردن در هوای آزاد، برای پذیرایی و تفریح و پرورش گیاهان؛ در خرده شهرها، حیاط ها بایستی توسط دیوارهای بلندی به دلیل مجاورت همسایه ها و خواسته های امنیتی و حفظ حریم
خصوصی، محصور می شدند. دیوارها همچنین آب و هوای شهری را در زمستان گرم و در تابستان خنک می کردند.
01

شکل و ساختار:
سه فرم از حیاط ( محوطه محصور) ساخته می شدند که ساکنان دولتمند شهری یکی از هر فرم را داشتند:

1.حیاطی در میان و مرکز منزل به منظور فراهم نمودن دسترسی به دیگر اتاق ها و به سمت معبر. حیاط به عنوان نورگیر و بادکشی جهت تهویه هوا به کار می رفت. بخش مذکور سنگفرش می شد و اندکی نیز پس نشستگی داشت تا آب باران را جمع کند
2.حیاطی ستوندار مزین که به عنوان فضایی برای زندگی در هوای آزاد و اتاق نهارخوری استفاده می شد. ایوان مسقف در محیط به عنوان راهرویی که امکان دسترسی به اتاق خواب ها و اتاق نشیمن را فراهم می نمود، به کار می رفت. حیاط محصور مذکور استخرها، فواره ها، بوته ها، گل ها،مجسمه ها و در ضمن معبدی کوچک را شامل می شد. گیاهان همیشه سبز مورد توجه بودند: طاقچه، مورد سبز، خرزهره، رُزماری، جعبه و پیچک (پاپیتال). در میان گل ها رومی ها رُز، زنبق، لیلیوم، گل مروارید، گل آفتابگردان، خشخاش و گل داوودی را دوست داشتند.
3.فضای باغبانی و گل کاری برای گل ها و گیاهان (سبزیجات) استفاده و احتمالاً توسط تندیس ها، کلاه فرنگی و آب نما تزیین می شد.

حیاط پومپیی
انفجار وسوویوس در سال 79 بعد از میلاد مسیح، برای شهروندان پومپیی مصیبت بزرگی بود. هنوز برای تاریخ نویسان باغ ها جای تعجب است که در حدود 500 باغ خانوادگی حفظ شده باشد. بمباران سال 1942 میلادی پومپیی یک فاجعه دلخراش برای تاریخ نگاران بود. هنوز بعد از آن اتفاق تعداد زیادی باغ باقی هستند و هر سال تعداد بیشتری مورد کاوش و بررسی قرار می گیرند. پومپیی پیش از آن که در سال 80 قبل از میلاد توسط طایفه ایتالیایی تبار – که به عنوان رومی ها برای ما شناخته شده هستند – استعمار شود، یک شهر یونانی و سامنیت بود.
خانه های قصبه انواع مختلفی از فضای باغی را دارند:
آتریوم: حیاط سنگفرش شده کوچکی، که به نور اجازه ورود و به دود اجازه خروج می دهد (وظیفه تهویه را بر عهده داشته است)، از آن جایی که در آن زمان خانه ها پنجره نداشتند
حیاط ایواندار: محوطه محصور سنگفرش شده ای که توسط ایوانی ستوندار مسقف احاطه شده است.
باغ ایواندار: باغ گیاه کاری شده (تزیین شده با گیاهان) که توسط ایوان مسقفی محصور گشته است.
باغ گیاه کاری: باغی مزیین به گیاهان و رستنی های گوناگون، معمولاً در پشت خانه نقاشی های دیواری وجود داشتند که برای بزرگتر نشان دادن باغ های کوچک استفاده می شدند. تعداد زیادی از این باغ ها حصار داربست گونه ای در پیش زمینه دارند که مانعی میان باغ واقعی و نقاشی صحنه باغ را القاء می کند.
خانه های توصیف شده به شرح زیر می باشند:
خانه پانسا: آتریومی بزرگ، باغ ایواندار با استخر، حیاط گیاه کاری.
خانه فواره بزرگ: با یک فواره موزاییک کاری شده مجلل.
خانه فواره کوچک معروف به خانه فایون: دو آتریوم و دو باغ ایواندار.
خانه وتی: دو باغ ایواندار با تندیس ها، تزیینات معماری، 12 فواره، نقاشی های دیواری و میزهای مرمری.
خانه کیوپید طلایی( در افسانه های یونان کیوپید خدای عشق بوده که به صورت کودک برهنه تجسم می شده است): باغی ایواندار با استخری بزرگ( که اکنون خشک می باشد)، دو فواره و تندیس های حیوانی که در میان گیاهان قرار گرفته اند.
خانه پولیبیوس: تکنیک های باستان شناسی مدرن ریشه های درختان متعددی را در باغ یافته اند. احتمالاً آنها در بتن (ساروج) قرار داده شده اند.
خانه ونوس مارینا: خانه مجلل با نقاشی دیواری تماشایی که گیاهانی چون مورد سبز، رُز، پیچک و غیره را نشان می دهد. ویلایی در آپلونتیس (در توره انونزییاتادر ساحل بین پومپیی و هرکولانیوم): بخشی از ویلای سابق با حیاط های اندرونی که توسط باغی که در آن جایگاه های قدیمی درختان را می توان دید کاملاً محصور بوده است. بیشترین بازدیدکنندگان معتقدند که تصور زندگی در داخل این باغ ها خیلی راحت تر از زندگی در درون باغ های قصری ساخته شده در قرن 17 و 18 میلادی می باشد
02
03
04

05
06
07
08
09
10

11

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of حیاط های محصور (حیاط های خانگی) حیاط های محصور (حیاط های خانگی) (240.2 KB)
       تعداد دانلود: 2
       زمان آخرین دانلود: چهارشنبه, 11 آوریل 2018
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *