دومین نمایشگاه تخصصی معماری منظر در تاریخ 11 الی 13 خردادماه 1387 با اهداف؛ معرفی معماری منظر و زمینه های مختلف فعالیت در آن، آشنایی مسئولان و مدیران زیربط با فضای آکادمیک، بالا بردن سطح سواد بصری و ارتقاء سواد عمومی معماری منظر در مسئولین و مردم و ایجاد ارتباط بین مجریان پروژه های شهری و فضای حرفه ای و با حضور گروه معماری منظر دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه نربیت مدرس برگزار شد.
01
آنچه گذشت؛
پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه از سال گذشته در جلسات انجمن علمی معماری منظر دانشگاه تهران مطرح بود، اما طرح آن به طور جدی و تدوین برنامه مشخص برای برگزاری این نمایشگاه در جلسه مورخ 19 فروردین ماه مطرح و توسط اعضاء تصویب شد. پیش نیازهای اصلی برای حصول اطمینان از برگزاری نمایشگاه، تامین هزینه های برگزاری (هزینه ای نزدیک به 20،000،000 ريال) و کسب مجوز برای محل برگزاری نمایشگاه بود که محل نگارخانه تهران برای آن در نظر گرفته شده بود. همکاری های مستمر جناب آقای دکتر منصوری و پیگیری های مجدانه خانم آل هاشمی به مدت چندین هفته این دو پیش نیاز را رفع و اجرای طرح را قطعیت بخشید. پس از آن در تاریخ 87/02/24 کمیته برگزاری نمایشگاه با حضور خانم آل هاشمی نماینده دانشگاه تهران، خانم دبیری نماینده دانشگاه شهید بهشتی، آقای وثیق نماینده دانشگاه تربیت مدرس و آقای عسکرزاده به عنوان دبیر کمیته برگزاری نمایشگاه از دانشگاه تهران تشکیل شد. دوستان زیادی از این پس به گروه پیوستند و روند پیشرفت کار سرعت بیشتری به خود گرفت.
انجام امور گرافیکی و تهیه پوستر، دعوت نامه ها، فرمت نامه ها و بنر، فرستادن بیش از 300 دعوتنامه برای اساتید دانشگاه ها، شهرداری ها و سازمان های زیربط، مکاتبات با بیش از 15 دفتر مهندسین مشاور برای شرکت در نمایشگاه، اعلان به مجلات تخصصی معماری و شهرسازی برای اختصاص غرفه خاص در نمایشگاه، ، انجام تبلیغات به صورت اینترنتی و پخش پوستر در تمامی دانشگاه ها و سازمان های مربوط، مکاتبات و هماهنگی با دانشگاه برای حفظ مکان نگارخانه تهران، انتخاب 120 شیت از بین حدود 200 شیت ارسالی برای نمایشگاه و چاپ حدود 60 شیت جدید برای شرکت در نمایشگاه و … از جمله فعالیت هایی بود که کمیته برگزاری نمایشگاه در این مدت به انجام رساند.
یک هفته پیش از برگزاری نمایشگاه شیت ها و ماکت هاجمع آوری شد و در روز جمعه 10 خرداد یک گروه 10 نفره از دانشجویان برای چیدمان نمایشگاه در محل برگزاری نمایشگاه گرد هم آمدند. سرانجام در تاریخ 11 خرداد 1387 و در ساعت 10 نمایشگاه افتتاح شد و به مدت 3 روز میزبان بازدیدکنندگان از دانشگاه های مختلف بود.

نمایشگاه
در بخش آثار دانشجویی، نمایشگاه حاوی 120 شیت که شامل 40 پروژه دانشجویی و پایان نامه از دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تربیت مدرس بود. در بخش پروژه های حرفه ای 40 شیت از پروژه های مهندسین مشاور پژوهشکده نظر، مهندسین مشاور آتک و مهندسین مشاور چغازنبیل به نمایش درآمدند. لیست پایان نامه های گذرانده شده دانشجویان معماری منظر در این سه دانشگاه نیز برای بازدیدکنندگان فراهم شده بود. در بخش مجلات، غرفه خاصی برای هر کدام از مجلات معمار، صفه (و انتشارات دانشگاه بهشتی)، باغ نظر و آبادی (انتشارات مسکن و شهرسازی) در نظر گرفته شده بود.
این نمایشگاه نمونه واضحی از قدرت تشکل های دانشجویی سازمان یافته بود که به شرط حمایت، اموری از این دست برای ایشان دست یافتنی است. تشکری بی اندازه دارم از حمایت مستمر و پدرانه جناب آقای دکتر منصوری که بدون این پشتوانه تصور این طرح مشکل بود. این حمایت در تمامی این مدت یارای ما بود و انگیزه ای برای انجام امور و تلاش بیشتر. و نیز تشکر می کنم از همکاری امور دانشجویی پردیس هنرهای زیبا، خانم پلاسی، آقا بوربور و آقای دکتر مظاهریان.
تشکری صمیمانه از دوستان همیشگی که همراهمان بودند؛
آیدا آل هاشمی (عضو اصلی کمیته)
مریم دبیری (عضو اصلی کمیته)
بهزاد وثیق (عضو اصلی کمیته)
پژمان رئیسیان
حسام دادخواه
علی عاشوری
پرستو عشرتی
مهدی فاطمی
معصومه بهارلو
شهاب نظری
مریم افشاری کیا
سحر حسینی
عبدالله خیری
امید ریسمانچیان
02 03 04 05 06 07

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *