منظر اینترنتی دو ساله شد. چه شکوه آرامی. بسان دریایی ژرف.
از روزی که همسفران معماری منظر از سفر سمنان 85 باز می­گشتند دو سال و چند ماه می ­گذرد. گفتگوی جلسه داخل اتوبوس، در حالی که حاضران به سختی خود را گرد چهار صندلی جا داده بودند، به تصمیم مهمی انجامید:
با مشارکت نظر، تهران، بهشتی و مدرس اولین مجله الکترونیک منظر را راه­اندازی کنیم.
پس از آن هر یک گوشه­ای از کار را گرفتند تا به مقصد رسید. باید جامعه شناسی دانشگاهی، هنری و مردم ایران را دانست تا بفهمیم چه کار مهمی صورت گرفته است. دانشجویان کاری کردند کارستان. در حالی که بزرگان دانشگاهی و هنری با یکدیگر رقابتی مشارکت ستیزانه دارند و ایرانی ها، علی ­الخصوص روشنفکران و قدرتمندانشان، کار مشترک را بر­ نمی تابند، جوانان دانشگاهی مشارکتی را پایه گذاری کردند که علاوه بر آن که محصول ارزنده ­ای را به پیشگاه ملت بزرگ ایران عرضه کرده، الگویی برای تعامل بزرگان است.
تا امروز 40 شماره از منظر منتشر شده است. مخاطبان متخصص آن که هر روز بر شمارشان افزوده می ­شود، منظر را مهمترین دریچه فارسی زبان ارتباط خود با عالم منظر می ­دانند. این مجله نظرگاه معتبری برای کشف دنیای منظر در ایران است. باشگاه ارتباط اهالی منظر است و همه­ اینها در سایه­ پایمردی عزیزانی است که در جوانی به رسالت اجتماعی خود اندیشیده­ اند.
منظر البته نقایص زیادی دارد. دست ­اندرکاران آن روش اصلاح حین حرکت را برگزیده­ اند. آرمانشان را در ادامه­ راه جستجو می کنند. این راهبرد ضمن آن که با واقع ­گرایی نسبت محکمی دارد از عمل­ زدگی آنها نیز جلوگیری کرده است.
اینک و در آغاز سال سوم انتشار منظر با تکیه بر تجربه اندوخته شده و اعتماد به دست آمده اصلاحات ساختاری را در دستور قرار داده اند. جزئیات آن را جداگانه اعلام خواهند کرد. این برنامه اما گواهی است بر آن که همچنان پوینده ­اند و هر زمان منظر تازه­ای می ­آفرینند. دست همه­ دردمندان و دوستداران جامعه ایران را که به رستگاری این ملت می ­اندیشند به گرمی می ­فشاریم تا مایه­ قوام این راه باشند. از آن یگانه­ بی همتا نیز تمنای توفیق داریم.
از پایه ­گذاران و دست ­اندرکاران مجله از آغاز تاکنون سپاسگزاریم. محمود تیموری، محمدرضا مهربانی گلزار، مهدی فاطمی، سعید اکبری، حسام دادخواه، رضا عبادی، پرستو عشرتی، مریم دبیری، پژمان رئیسیان، عطیه غفوری، آیدا آل هاشمی، بهزاد وثیق، هدی کاملی و …

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of سالگرد آغاز به کار مجله اینترنتی معماری منظر سالگرد آغاز به کار مجله اینترنتی معماری منظر (47.8 KB)
       تعداد دانلود: 0
       زمان آخرین دانلود: دوشنبه, 30 نوامبر -0001
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *