شهریور ماه سال 1386 به قصد سفر 30 روزه از تهران عازم لیسبون شدیم. در این سفر همچون دیگر سفرهای داخلی و خارجی علاوه بر هدف بازدید و پژوهش برآن بودیم تا فرصتی برای تامل در خود و دیگران و امکانی برای بازشناسی دوستان و منظری برای نگاه نو به همه کس و همه چیز داشته باشیم. تجربه زندگی جمعی در مدت یک ماه زندگی در اتوبوس، کشتی، کمپینگ و کوچه و بازار، پخت و پز، شستشو، جلسات نقد و بررسی از خود و دیگران، از بازدیدها و یافته هایی که در برنامه روزانه داشتیم. در این سفر علاوه بر تمرین صبر و مقاومت و زندگی با حداقل امکانات، آموختیم که در کمترین زمان از بیشترین تواناییهایمان بهره برده و خوب ببینیم، دقیق بیاندیشیم، لحظات را سریع ثبت کنیم و در نهایت گزارشی علمی تخصصی از دیده ها و یافته هامان به صورت تحلیلی ارایه دهیم. در مسیر حرکت به ترتیب از شهرها و کشورهای زیر دیدن کردیم :
استامبول در ترکیه، بنادر لاریسا و ایگومنیتسا در یونان را دیدیم. از ایگومنیتسا با کشتی به ونیز در ایتالیا رفتیم. پس از آن از شهر وارونا گذشتیم و به سمت آرل و نیم در جنوب فرانسه روانه شدیم. از آنجا به بارسلون و سپس به والنسیا در اسپانیا رسیدیم. پس از آن حرکت به جنوب اسپانیا و شهرهای آندلس را ادامه دادیم که از گرانادا، کوردوا، مدینه الزهرا و سویل دیدن کردیم. از آنجا به لیسبون پایتخت پرتغال رفته و سپس به شهر کوچک و مذهبی فاطیما رسیدیم از آنجا به سوی مادرید پایتخت اسپانیا رفتیم و پس از آن شهر تولدو در جنوب اسپانیا (آندلس) را بازدید کرده و سپس به بیلبائو رسیدیم. از آنجا با سمت مارسی در جنوب فرانسه و پس از آن به بلونیا و راونا در شمال ایتالیا رسیدیم. از راونا مسیر بازگشت آغاز شد و پس از دو روز به مرز بازرگان و خاک ایران وارد شدیم. اماکن بازدید شده در شهرهای مختلف به شرح زیر می باشد :

استامبول : ایاصوفیه، بازار، مسجد سلطان احمد و مسجد بایزید، بافت های شهری
ونیز : کلیسا و میدان سن مارکو، بافت شهری
آرل : آمفی تئاتر و بافت شهری
گرانادا : مجموعه کاخها و باغهای الحمرا و بافت شهری
کوردوبا : مسجد جامع، پاسیوها و بافت شهری
مدینه الزهرا : مجموعه کاخ، باغ و ویرانه های شهر قدیم
سویل : میدان اسپانیا، مناره مسجد – کاتدرال، قصر(الکازار) و بازار
لیسبون : کلیسا و صومعه سن ژروم، آسانسور، بنای یادبود دریانوردان پرتغالی و بافت شهری
فاطیما : زیارتگاه شامل کلیسا، مقبره و محل تجمع و مراسم
مادرید : بافت شهری، دروازه اروپا، برج مخابراتی، معبد مصری، باشگاه رئال مادرید
تولدو : مسجد کاتدرال، کنیسه و بافت شهری
بیلبائو : گوگنهایم
بولونیا : بافت شهری
راونا : کلیساهای سن ویتاله و سن آپولیناره
بارسلون : بافت شهری، آثار گائودی :کلیسای ساگرادا فامیلیا، خانه پدررا، پارک گوئل و استادیوم ورزشی
والنسیا : آثار کالاتراوا : شهر هنر و علم، بافت شهری و برج تلویزیون
پارک گوئل. بارسلون- اسپانیا. آنتونیوگائودی
12 13
والنسیا. اسپانیا. شهر هنر و علم. کالاتراوا

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
Icon of سفر علمی پژوهشی به کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و پرتغال سفر علمی پژوهشی به کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و پرتغال (206.1 KB)
       تعداد دانلود: 2
       زمان آخرین دانلود: شنبه, 10 ژانویه 2015
------------------------------------------------------------------------------------------