روش کلاژ با استفاده از تکه های تصاویری طرح رنگ بافت و یا ترکیب بندی آنها جذاب و منحصر به فرد بوده است. تصاویری جدید خلق می شود که از زوایای پنهان ذهن متولد شده اند و یگانگی این تصاویر خود گویای صحت این مطلب است. سیالیت خطوط منحنی و روانی آنها در کلاژها و کروکی ها و طرح نهایی تکرار می شود و فضایی می آفریند که هم با شرایط اقلیمی و ویژگی های خاص سایت هماهنگی دارد و هم از ذهن و علایق طراح نشات گرفته است.
تمامي اين کلاژها از بدو امر تکه هاي تصاويري بودند که تنها ذهن خالق آنها را به خود جلب کرد. تصاويري به ظاهر بي ارتباط و شايد خالي از هر گونه حس رسيدن به فضا.
سپس شروع به کنار هم قرار دادن آنها نمودم … . گاهي به تصاوير نزديک مي شدم و بسيار جزء نگر به آنها نگاه مي کردم و گاه از آن دور مي شدم و چنان به آنها نگاه مي کردم انگاري که قرار است چيزي از آن زاده شود. چيزي مانند يک فضا، يک حرکت، بافت و يا هر چيز ديگري که به زاده شدن اين کودک نهفته در تصوير کمک کند؛ پس از چندين بار جابجايي تصاوير به ترکيب بندي چشم نوازي رسيدم که حال و هواي فضاي ايده آل من را از يک پارک دارا بود و مي توانستم گوشه گوشه اين پارک را در آن ببينم. حالا ديگر زمان به تصوير کشيدن اين مشاهدات بود. تصاوير را در فاصله چند متري از ديد قرار داديم و بي آنکه به جزييات توجهي کنيم شروع به کشيدن فضاهايي کرديم که از لابه لاي اين تصاوير و در ترکيب با هم قابل مشاهده بود. کلاژها قادر به زايش هزاران تصوير بودند و اين باورکردني نبود. برخي از کروکي ها به عنوان نمونه در اين گزارش آورده شده است.
سپس با توجه به کروکي ها و کلاژها به طراحي پلان پرداختيم. در تمام مدت کار کروکي ها و کلاژها به صورت راهگشا در برابر چشمانمان بودند و هر گاه در طراحي به مشکلي برخورد مي کرديم از بين تصاوير آنها مي توانستيم راه حلي براي حل کردن قسمت هاي گنگ آن پيدا کنيم و بعد از آن مقاطع کار بود و اين بار آسانتر از هميشه. شايد چون تمام فضا يکبار ديده شده بود و حاصل طرحي بود که در اينجا به معرفي آن پرداختم. طراحی پارک خوارزم واقع در شهرک غرب.

01

02

03

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of طراحی معماری منظر 1 طراحی معماری منظر 1 (202.1 KB)
       تعداد دانلود: 14
       زمان آخرین دانلود: یکشنبه, 25 دسامبر 2016
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *