url
انجمن علمی معماری دانشگاه کاشان، مدتی پس از شروع فعالیتهای خود، با هدف ایجاد پایگاهی برای دانشجویان معماری این مرکز و به منظور تبادل اطلاعات و ارائه تحقیقات و پروژه ها، اقدام به چاپ و تکثیر گاهنامه ای تحت عنوان «
شباک» نموده و شماره اول آن را با موضوع آزاد و با تیراژ 100 جلد، در زمستان سال 1385، در سطح شهرستان کاشان منتشر گردانید.
« شباک» در ادامه فعالیت های خود، توسعه یافته و سطح تیراژ گاهنامه را از 100 جلد به 1000 جلد، و سطح توزیع را از شهرستان کاشان به کل کشور ارتقاء داد و در هر شماره نیز منحصرا موضوع خاصی را دنبال نمود.
در این راستا، در پاییز 1386، نسخه شماره 2 « شباک» با موضوع “خلاقیت” به چاپ رسید و در آن مصاحباتی با آقای دکتر حمید ندیمی و آقای پروفسور روهر، پیرامون همین موضوع انتشار یافت. همچنین به منظور شرکت دادن هر چه بیشتر دانشجویان در حیطه مباحث خلاقیت، جلسات بحث و مناظره ای در همین زمینه صورت گرفته و مسابقه ای نیز با همین عنوان، و در قالب کار با ویژگیهای فیزیکی تخم مرغ، در سطح دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان برگزار گردید.
« شباک» در ادامه فعالیت های گاهنامه و با توجه به روند رو به رشد خود، از گاهنامه به فصلنامه تغییر عنوان داده و شماره سوم آن، با موضوع ویژه ” طراحی شهری” به چاپ رسیده است. این شماره شامل مصاحباتی است با آقای دکتر فکوهی و آقای دکتر زرگر، و سطح مقالات آن نیز از دانشگاه کاشان به مقالاتی از دیگر دانشگاه های کشور ارتقا یافته است. طرح های برگزیده درس طرح معماری 2 از چند دانشگاه مختلف، موضوع دیگری است که در این شماره مشاهده می شود.
« شباک» به صاحب امتیازی انجمن علمی معماری دانشگاه کاشان، و مدیر مسئولی آقای مجید معیری و مدریریت اجرایی سها طبسی، سردبیر هر شماره خود را با توجه به موضوع ویژه مورد نظر انتخاب می کند. در همین راستا، خانم الهه انصاری پور در دو شماره نخست، و آقای احسان رنجبر در نسخه شماره 3، سردبیری « شباک» را به عهده داشته اند.
در حال حاضر این فصلنامه فعالیت های خود را در زمینه چاپ و تکثیر نسخه شماره 4، با محوریت ” سازه و تکنولوژی” به سردبیری آقای مجتبی هوشنگیان شیرازی، متمرکز نموده و نسخه شماره 5 نیز، با موضوع ویژه ” معماری هزاره سوم”، به سردبیری خانم متین باستان فرد، در حال تدوین می باشد.

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of معرفی مجله شباک معرفی مجله شباک (44.1 KB)
       تعداد دانلود: 1
       زمان آخرین دانلود: سه‌شنبه, 1 آوریل 2014
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *