سطح اشغال (مساحت) :1750000 متر مربع
شرکت طراح: شرکت مهندسان مشاور منظر گوانگجو, شرکت ساختمانی گوانگجو
طراح ارشد: Pang Weir , Xian Jianxiong
موقعیت و محل پروژه : شهر گوانگجو , استان گوانگ دانگ , کشور چین
مساحت منطقه پارک – میدان برج مخابراتی گوانگجو و میدان زیرزمینی جنوب آن در حدود 1750000 متر مربع میباشد. این پارک در در قسمت اداری – تفریحی شهر و در نزدیکی محور مرکزی جدید گوانگجو و راهروی بصری به سمت رودخانه Pearl قرار دارد.
01
برای برنامه ریزی و طراحی پارک مذکور و میدان زیرزمینی جنوب پارک, طراحان این منطقه را جذاب تر کرده, به توسعه ناحیه اداری – تفریحی کمک کرده و کیفیت شهری را ترقی داده اند; همه این اقدامات برای دستیابی به یک توسعه همه جانبه در زمینه اقتصاد شهری, جامعه و محیط می باشد. هم چنین, این پروژه یک گام راهبردی مهم برای انعکاس خصوصیات شهر گوانگجو, بالا بردن جذابیت این شهر در رقابت با شهرهای دیگر, کمک به جذب مردم به گوانگجو, و دادن ظرفیت و تاثیرات مثبت اقتصادی به گوانگجو به عنوان مرکز استان است.
02
پروژه مذکور سمبل مهمی از مدرنیزاسیون شهری و تصویری از گوانگجو در قرن 21 – به همراه شفاف ترین صحنه های مدرنیته و جذابیت های زیستی – فرهنگی خواهد بود .
ایده های طراحی شامل سه بخش عمده میباشد:
– بافت (تار و پود) اطلاعاتی
– قطب تفریحی
– سبزینگی های عمودی
04
03
قطب تفریحی :
منظر مجموعه بر روی سطح زمین شامل تابش آفتاب, هوا و کاشت گیاهان به سمت فضای تجاری زیرزمین گسترش پیدا خواهد کرد, برای این که آن فضا را از فضاهای زیرزمینی معمول – که خسته کننده و بسته هستند – متمایز کند. منظر روی زمین توسط دیواری به صورت عمودی به زیرزمین متصل می شود. مدل باز و فرم مسطح معماری, منظر پارک را تکمیل کرده و امکان دستیابی به ترکیب کاملی از فرم و عملکرد را به آن می دهد.
حرکت سنگین عابران پیاده مربوط به برج مخابراتی جدید, خط سوم مترو و پارک می تواند توسط آتریوم های گوناگونی که سیل جمعیت را جذب می کنند کنترل شده و باعث کمک به جذابیت مناطق تجاری شود.
بدین ترتیب این منطقه تجاری شهر به عنوان یک ناحیه ی خرید و فروش خلاقانه و با سیمایی متفاوت, فعال شده و صورت متفاوتی از تجارت را در قیاس با مرکز شهری جدید گوانگجو و بلوک تجاری شهر ارائه می دهد. سطح هم زیستی ارگانیک در پارک و فضای زیرزمینی بالا برده شده تا به قطب تفریح و سرگرمی مجاور برج مخابراتی و طبقه زیرین آن کیفیت بالا تری ببخشد و این به معنی استفاده بیشتر مردم از فضاست.
05
چمنزارهای شکوفا شده, پس زمینه طبیعی و فرهنگی جنوب چین را انعکاس داده و برای ایجاد ارتباط بین معماری و زمین فرمی باز و سبزینگی های عمودی به کار خواهند رفت. گل ها به نوبت شکوفا شده و در تمام طول سال شهر باغ ها – گوانگجو – را تزئین خواهند کرد.
سبزینگی عمودی برای خلق یک فضای زیرزمینی چند لایه, ترکیب زیبایی گل ها, درختان, خرد اقلیم استوایی و فرهنگ گیاهان بومی طراحی شده است. این الگوی کاشت ایده های زیستی هارمونی بین انسان و طبیعت را که توسط شهروندان گوانگجو هدایت می شود نمایندگی کرده و شهر باغ ها را فرهنگی تر و لذت بخش تر می کند.
منبع:
• کتاب Classics of Landscape

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *