در محل آخرین و البته بزرگترین خط ساحلی سیاتل، پارک Olympic Sculpture با مساحتی حدود 9 جریب، که سابقاً کاربری صنعتی داشته،  به یک ساختار پر نشاط و مفرح امروزی تبدیل شده است.
این ساختار Z شکل پیوسته و تندیس گونه سه بخش مجزا را بهم مرتبط می‌کند و موقعیت‌های چند گانه‌ای را ایجاد می‌کند که هر 2 نمای شهر و پیش روی آب در شهر را نشان می‌دهد.
01 02 03

این مکان‌ که در گذشته محل ذخیره سازی و توزیع سوخت بوده، 40 فوت پائین تر از سطح شهر به سمت آب واقع شده است. این منطقه توسط بزگراه و ریل راه آهن به سه قسمت مجزا تقسیم شده است. تمایزهای سنتی میان هنر و طبیعت و یا طراحی و اکولوژی در چنین محوطه پیچیده‌ای دیگر جایگاهی ندارد.

     04

در Olympic sculptare park، هنر، معماری، معماری منظر، زیر ساخت و اکولوژی طبیعی، شرایط دوجانبه‌ای را ایجاد می‌کنند که در میان طراحی این منطقه گنجانده شده‌اند.
هدف بلند پروازانه این طراحی، بهره‌گیری از حساسیت تلفیق این رشته‌ها برای پروراندن نماها و دریافت‌های جدید از طبیعت بوده است. این پارک تندیس گون، به عنوان یک فعالیت فرهنگی، رباطه متعارف و معقول هنر در درون موزه را با یک پیشنهاد رادیکال جایگزین می‌کند؛ هنر و طراحی به عنوان بخشی از فضای عمومی!

05 06

این سؤال وجود داشت که چگونه این تغییر می‌تواند بر زیر ساخت شهری که محوطه را تقسیم کرده بود، سوار شود؟! این پارک چگونه می‌تواند رابطه جدیدی میان شهر و پیش روی آب ایجاد کند؟ این پروژه چگونه می‌تواند قدرت نامحدود هنر و منظر را در کنار هم به نمایش بگذارد؟
تکوین طراحی این پروژه با این سؤالات آغاز شد. این طراحی یک صفحه ابتکاری است که شهرها را از لبه آب جدا می‌کند و ارتفاع زیر ساخت موجود را تا سطح ارتفاع شهر افزایش می‌دهد.
این ساختار Z شکل پیوسته، سه بخش مجزا را به هم مرتبط می‌کند و موقعیت‌های چندگانه‌ای که هر دو نمای شهر و پیش روی آب را نمایش می‌دهند ارائه می‌کند.

 07

در مرکز این ساختار، مسیری به طول 2500 فوت قرار دارد که بازدید کنندگان را به پاویونی از جنس شیشه و فولاد- برای عرضه هنر، عملکرد و برنامه‌های آموزشی – از میان مجموعه‌ای از گالری‌های تجسمی در فضای بیرونی هدایت می‌کند.
این مسیر چهار نشانه و المان را به هم مرتبط می‌کند:

09 08
در این پارک، خطوط موازی به نظر همگرا می‌رسند و با برجسته کردن قواعد پرسپکتیو، فاصله‌ها را تا بی نهایت جلوه می‌دهند.

10

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of معرفی پارک Olympic Sculpture معرفی پارک Olympic Sculpture (222.6 KB)
       تعداد دانلود: 8
       زمان آخرین دانلود: دوشنبه, 16 جولای 2018
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *