Taekwondo Park : Ascending Passages
Muju, Korea
کارفرما : Taekwondo Promotion Foundation
معماران : Marion Weiss and Michael Manfredi
پارک تکواندو، دروازه ای پویا به دنیای فیزیکی و فلسفی تکواندو بنا خواهد نهاد، یک هنر نظامی کره ای و یک ورزش ملی کره جنوبی، و مقصد ورزشی و فرهنگی برای هفتاد ملیون تمرین کننده از تمام دنیا.
01 02
طرح شرکت Weiss/Manfredi، تاریخ و فرهنگ کره، اصول تکواندو و توپوگرافی مهیج  را بیان می کند. این طرح در میان یک منظر کوهستانی آرمیده، یک میدان، مرکز پرورش و مرکز شفا که با سه محدوده متفاوت که بازتابی ازپرورش بدن، ذهن و روحیه تکواندو است بسته شده است.
03 04
مسیر بالارونده حیطه ها را با یک سری پل های متوالی را به هم متصل می کند که نشانگر گذر ازسطح مبتدی به استادی بزرگ، از کمربند سفید به کمربند سیاه، از نیروی بدنی به تعالی روحی.
05 06
سه حیطه صف بزرگی از فعالیتهای دارای ترتیب را از نمایش عمومی داخل میدان به سکون مرکز شفا تطبیق می دهد.
– حیطه اول، بدن، قرار می گیرد که در پایین ترین سطح سایت و شامل پلازای ورودی و میدان ورزشی است.
– حیطه دوم، ذهن، در ارتفاع میانی، شامل مرکز آموزشی و پژوهشی است که یک آمفی تاتر از ساختمان های تراس دار را شکل می دهد که رو به فضای باز آموزش تکواندو و مسیر رژه دارد.
– حیطه سوم، روح، در بالاترین ارتفاع سایت، شامل مرکز شفا، پارک یادمانی، تراس های آبی و برج نظرگاه که نگاه به کل سایت دارد.
برای قوی تر کردن ارتباط سه حیطه، آب از میان دره جاری می شود به شکل  یک سری از باغ های آبی که حکایت از آمیزش المان های منظر با بستر شکل گیری طرح دارد.
08 09
در کل  پارک ساختمان و سایت قابل تفکیک از هم نیستند. معماری، منظر و آب با همکاری هم در یک سری تراس های بالا رونده و پل هایی که توپوگرافی سایت را حفظ می کند و یک وضع پایدار حیاتی را برپا می کند.
07 10
در قالب دادن مکان ها، هنر، بازآفرینی و احیا، پارک تکواندو یک نمونه بین المللی  خواهد شد و به همان خوبی که معرف تمرین و اصول نکواندو است بیانگر تاریخ و فرهنگ کره هم می باشد.

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of معرفی پروژه پارک تکواندو معرفی پروژه پارک تکواندو (321.5 KB)
       تعداد دانلود: 11
       زمان آخرین دانلود: سه‌شنبه, 24 نوامبر 2015
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *