در اين كتاب تعدادي از باغ هاي معاصر بررسي مي شود و از بررسي آنها گرايش هاي اخير در باغ سازي تعريف مي شود.
استيفن وودهاوس در مقدمه اين كتاب از ايده هايي كه از دنياي اطراف مي توان گرفت ،صحبت مي كند:
معماري مدرن و الهامي كه مي شود از آن دسته بناها در جهت باغ سازي گرفت. براي مثال آقاي وودهاوس از بناي باشكوه طاق دفانس براي طراحي آبنما ايده مي گيرد .الهام از مناظر وسيع و باغ هاي بزرگ بدون اينكه در آن مقياس طراحي شود. بازي با مقياس ها  و به عبارت بهتر كوچك كردن طبيعت و استفاده از آن در باغ سازي به همان شكل كه ماتا شوارتز در باغ نيويورك طراحي كرد (مشابه باغ هاي ژاپني). استفاده از مصالح صنعتي و تركيب آنها با نوع سنتي؛ تركيب شيشه با سنگ آهك و تخته سنگ.
01 02 03 04 05
بخش اول  (تركيب) defining space.  Creating mood . Frame work  . Colour  and texture
در اين بخش وودهاوس نشان مي دهد كه چگونه مصالح مدرن و معماري و طراحي داخلي رويكرد ما را در طراحي باغ ها تغيير داده است. امروزه بيشتر طراحي ها بر پايه همان قوانين سنتي هستند ولي طرز استفاده از آنها با توجه به رويكرد جديد باغ سازي بطور فاحشي متفاوت شده است؛ پس ارتباط بين باغ هاي گذشته و حال (ارتباط بين استون هنج با سنگ هاي ايستا و باغ هاي مدرن) و استفاده مجدد از بعضي اصول بررسي مي شود و اينكه باغ امروز در واقع مقياس كوچكي از باغ هاي قديم است و تركيبي از فرم گرايي و طراحي آزاد. از موضوعات ديگري كه در اين بخش مطرح است چگونگي ايجاد جوي تاثيرگذار و خاص است كه حسي خاص به شخص منتقل كند و اينكه مطمئن شویم هر عنصري از باغ ما را به اين هدف مي رساند، مثلاً باغي كه شخص را به تفكر و تمركز عميق وادارد؛ و همچنين استفاده از گياهان براي ايجاد كيفيت هاي معماري. استفاده از رنگ و بافت با توجه به خصلتي كه مي خواهيم به باغ بدهيم گاهي همرنگي و گاهي تضادهاي شديد.
06 07
بخش دوم (واقعيت سازي ) Horizon .Sanctuary . Minimal . Sensory experience. Inside out. Air space
در اين بخش راه حل هاي عملي براي اجراي طرح هاي جديد بيان شده است و تعدادي درون مايه به عنوان نقطه شروع  خلق يك  باغ معاصر بيان شده است؛ ازجمله: وسعت دادن افق ديد. دور شدن از هياهوي شهر و آرامش گرفتن در شهرهاي امروز با حذف كردن صداهاي شهر. باغ هاي مينيمال شكل گرفته اطراف يك موضوع مهم. قدرت باغ در فرو بردن فرد به حال و هوايي جديد و دقت به حواس پنجگانه در طراحي باغ ها. ارتباط واضح و آشكار بين خانه و باغ و در آخر استفاده از هر جزء فضاي شهري براي ايجاد فضاهاي سبز. در بيان هر راه حل و ايده  متفاوت در طراحي،  يك پروژه كليدي با ويژگي ها و پلان دقيق و ديتيله گذاشته شده است.
08 09
در بخش آخر كتاب
100 نمونه از گل ها و گياهان اصلي و كليدي و مصالح پيشرفته و  اطلاعات دقيق درباره آنها ارائه مي شود و همچنين نحوه استفاده از آنها براي لبه ها، حصارها، كفسازي ها، بخش هاي مهم و برجسته، نورپردازي و شخصيتي كه به بخش هاي مختلف مي دهند، بيان شده است.

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of معرفی کتاب Portfolio Of Contemporary Gardens معرفی کتاب Portfolio Of Contemporary Gardens (370.0 KB)
       تعداد دانلود: 4
       زمان آخرین دانلود: سه‌شنبه, 24 نوامبر 2015
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *