دوم: مروری بر مدیریت منظر فرهنگی
01
02
سوم: وظایف معمار منظر
تخصص حرفه ای معماران منظر به برنامه ریزی، هماهنگی، طراحی و مدیریت فضاهای بیرونی مرتبط است که این فضاها می توانند مقیاس های متنوع را شامل شوند. آن ها غالبا با ساختمان ها یا تشکیلات ساخته شده هم پیوندند. ابزار و عوامل سنتی که معمار منظر به وسیله آن ها کار می کند شامل شکل زمین و خاک، پوشش گیاهی، آب، چشم اندازها، کف سازی و ساختارهای ساده است.  لیکن همه عناصر طبیعی و انسان ساخت به دلیل اینکه با منش، ظاهر، طرح و ترکیب فضاهای بیرونی مرتبطند درون قلمرو و مورد توجه آن ها قرار می گیرند.
معماران منظر می‌بایست هم در بعد بوم‌شناسی و هم در بعد فرهنگی مداخله کنند. همچنین دامنه مداخله آن‌ها ارزش‌های تاریخی، زیباشناسی، اجتماعی و تفریحی را نیز در بر می‌گیرد. به طور کلی، معماران منظر می‌بایست وام‌دار موارد زیر باشند:

مهمترین رسالت معمار منظر در مواجه با مناظر فرهنگی است که سیاست حاکم، امکان طراحی و دخالت مجدد انسان را فراهم می سازد. در این‌جا معمار منظر می کوشد ضمن برآورد نیازهای امروز، ارزشهای شناخته شده را حفظ کرده و پایداری آن ها در آینده را تضمین سازد.

03
چهارم: جمع‌بندی
امروزه در نگاهی نو به مناظر فرهنگی، فضاهای باز با تعریف حرفه ای معماری منظر نگریسته می شود. لذا شاید رسالت جدید معمار منظر همانا، شناسایی مناظر فراموش شده و تعیین سیاستهایی در جهت حفظ و پایداری آن ها باشد. که شاید کوچک ترین دستاورد آن تداوم خاطرات یک قوم است.
حضور لایه های اطلاعاتی ارزشمند در مناظر فرهنگی که برآمده از همنشینی طبیعت و فرهنگ ماست، خود به تنهایی تدوین برنامه حفاظتی جامع ای را لازم می سازد.
در این میان آنچه از طریق منابع شفاهی و کتبی دست نایافتنی است بینش و بصیرتی است که با تجربه بی واسطه مناظر فرهنگ  به دست می‌آوریم.
منابع

04

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of نقش معمار منظر در منظر فرهنگی - قسمت دوم نقش معمار منظر در منظر فرهنگی - قسمت دوم (303.5 KB)
       تعداد دانلود: 11
       زمان آخرین دانلود: یکشنبه, 5 مارس 2017
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *