درباره جشنواره
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران سومين جشنواره بينالمللي فيلم شهر را در جهت رشد و اعتلاي فرهنگ شهروندي و با رويکرد صيانت از هويت ايراني- اسلامي و معرفي و ارزشگذاري آثار مرتبط در سيامين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي دردو بخش رقابتي و غيررقابتي از دوازدهم تا هفدهم اسفندماه 1387 در تهران برگزارنمود.
بخشهاي مختلف جشنواره
الف) بخشهاي رقابتي ملي
- مسابقه فيلمهاي سينمائي بلند ايراني
- مسابقه آثارويديويي بلند و نيمه بلند ايراني
- مسابقه آثار مستند ايراني
- مسابقه آثارکوتاه داستاني ايراني
- مسابقه آثار ويژه انقلاب اسلامي (کوتاه و مستند)
- مسابقه فيلمهاي محله (آثار فيلمسازان غير حرفهاي)
- مسابقه تيزرهاي تبليغاتي – آموزشي
بخش جدید در جشنواره سوم
به پیشنهاد فرشته طائرپور، بخش جدیدی به جشنواره فیلم شهر اضافه شده که این بخش اختصاص به فیلم های پشت صحنه سینمای ایران دارد. در این بخش، فیلم هایی که در ارتباط با پشت صحنه فیلم های سینمایی ساخته شده اند با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
ب) بخش هاي رقابتي بينالمللي
- مسابقه بينالمللي آثار مستند
- مسابقه بينالمللي آثار کوتاه
- مسابقه بينالمللي فيلمهاي کودکان ونوجوانان
ج) بخش هاي غيررقابتي
- نمايش فيلم هاي سينمايي ايراني و خارجي
- مرور آثار و بزرگداشت يک سينماگر ايراني
- مرور آثار يک سينماگرخارجي
- بخش «يک شهر، يک نگاه»
- چشم انداز سينماي شهري
- نمايش آثار مستند خارجي
جوايز زير به برترين آثار اهداء خواهدشد:
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين فيلم سينمائي ايراني
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين اثر ويديوئي ايراني
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين آثار مستند ايراني و خارجي
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين آثار کوتاه ايراني وخارجي
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين فيلم کودکان ونوجوانان
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين اثر ويژه انقلاب اسلامي
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين فيلمهاي محله
ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين تيزر تبليغاتي- آموزشي
تنديس سومين جشنواره فيلم شهر نيز توسط آقاي عاقلي مجسمه سازارزشمند کشور (کاملاً از جنس برنز و با کار دست) ساخته شده است .
ضمناً سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به روال دوره هاي قبل به آثار برگزيده جوايز نقدي به ارزش بيست تا يکصد و پنجاه ميليون ريال اهداء خواهد نمود. افزون بر جوايز فوق ممکن است دبيرخانه جشنواره حسب درخواست هيئت داوران تعداد جوايز هر بخش را افزايش دهد وجوايز ويژهاي به بهترين فيلمنامه، بهترين کارگرداني، بهترين پژوهش و نيز مشارکت درساخت فيلم بعدي (در صورت وجود ارتباط موضوع آن با اهداف جشنواره) تا سقف پنجاه درصد و يا خريد بخشي از حقوق آثار برگزيده به عنوان جايزه اهداء گردد. (پايگاه اينترنتي www.urbanfilmfest.org)
نشست رسانه اي داوران بخش بين الملل جشنواره فيلم شهر با حضور فليپ ژالادو، دنيس دكوسترد، كونتر گينسلر، رنه هايزيگ، كنستانتس ديلي، فليپ چه، رخشان بني اعتماد و فرشته طائرپور برگزار شد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري سومين جشنواره بين المللي فيلم شهر، در
اين نشست “فليپ ژالادو”، “دنيس دكوسترد”، “فليپ چه” و “رخشان بني اعتماد” از داوران بخش مسابقه آثار مستند و كوتاه بين الملل و “كونتر گينسلر”، “كنستانس ديلي”، “رنه هايزيگ” و “فرشته طائر پور” از داوران بخش مسابقه سينماي كودك بين الملل حضور داشتند.
“دنيس دكوسترد” عضو مركز ارتباطات عمومي شهر لوزان سوئيس ديگر داور بخش بين الملل جشنواره در اين نشست افزود: اينكه شما قصد داشته باشيد تنها با يك فيلم و حتي تنها با يك سينما هويت شهري مثل تهران را معرفي كنيد، كافي نيست. این امر نياز به برنامه هاي جداگانه تبليغاتي و اطلاع رساني دارد كه جشنواره بين المللي فيلم شهر نيز در اين بخش قرار مي گيرد.
همچنين در سينما نقش تبليغات غير قابل كتمان است اثري مي تواند معرف يك فرهنگ باشد كه زمينه حضور و پخش آن در بازارهاي جهاني فراهم شود، پس اين دلايل يعني تبليغات، بازاريابي و پخش را نبايد ناديده گرفت.
وي يادآور شد: من بيشتر از سينما در امور شهري تخصص دارم در خصوص توليد يك فيلم برجسته شهري در تهران يا هر شهر ديگري بايد بگويم كه در مرحله نخست بايد زمينه شناخت ابعاد مختلف شهر را فراهم كرد.
دكوسترد با اشاره به اينكه هم اكنون با گسترش شهرنشيني مسائل مبتلا به شهرها به نوعي يكسان شده است، افزود : تهران مسائل مشترك زيادي با كلان شهرهاي بزرگ جهان دارد و از طرفي ديگر برخي از مسائل ممكن است بار نمايشي يا تصويري نداشته باشند. به همين دليل در ساخت يك فيلم شهر محور بايد ابتدا مسائل را به نوعي دراماتيك كنيم و ضمن دراماتيك كردن، زمينه فكر كردن مسئولان و يا مخاطبان را به اين مسائل فراهم كنيم. خوشبختانه در فيلم هاي ايراني كه در طول اين چند روز در جشنواره فيلم شهر بودم، اين تعادل به خوبي حفظ شده بود يعني ما فيلم هاي جذاب در خصوص مسائل شهري ديديم كه حتي ما را به تفكر وا ميداشتند.
“رنه هايزيگ” فيلمساز آلماني نيز در اين نشست يادآور شد: سختي ها و مشكلات زندگي در شهرهاي مدرن هم اكنون يك معضل جهاني است از طرفي ديگر ما شاهد مهاجرت مردمان شهرهاي كوچك تر و حتي روستاها به شهرهاي بزرگ هستيم كه خوشبختي خود را در اين شهرها مي جويند و اين مساله يعني نرخ روز افزون مهاجرت نيز مشكلات زيادي براي ساكنان شهرهاي بزرگ و خود مهاجرين ايجاد ميكند.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون مسائل و مشكلات كلان شهرها تقريباً مشابه است؛ يعني تهران همان مشكلاتي را دارد كه در مكزيكوسيتي هم ديده مي شود، به همين دليل آنچه باعث تمايز اين شهر با ديگر شهرها مي شود وجوه انساني اين شهر است و فيلمسازي موفق مي تواند باشد كه به اين مساله توجه كند. اصلاً مي توان قضيه را از سمت انسان به شهر خواند يعني انسان به عنوان يك پديده نيازمند به رفاه آسايش و مال و منال است و به دليل اين نيازها شهر شكل مي گيرد، پس هويت شهر از هويت انسان شهري جدا نيست و سينماگر بايد به اين مساله توجه كند.
وي در خصوص جشنواره بين المللي فيلم شهر گفت: اين جشنواره با روندي كه در پيش گرفته مي تواند زمينه معرفي مناسب جنبه هاي مختلف شهر تهران و مسائل و مشكلات اين شهر را فراهم كند، البته هنوز هم بايد روي حضور و مشاركت متخصصان مختلف مرتبط با شهر و سينما كار كند.
كونتر گينسلر مشاور سينماي كودكان و نوجوانان آلمان نيز در اين نشست گفت: شهر جداي از نقش بازيگر در يك فيلم، در پس زمينه هر آنچه كه مي خواهيد تصوير كنيد، وجود دارد. پس بايد به اين پس زمينه جدي در آثار سينمايي توجه كنيد. جشنواره بين المللي فيلم شهر نيز توجه خوبي به اين عنصر موجود در تمامي آثار سينمايي داشته است.
كنستانس ديلي عضو سابق سيفژ نيز در اين نشست يادآور شد: در ساخت يك فيلم شهري نبايد تنها به خواست مخاطب توجه داشت چون ممكن است نيازهاي مخاطب شما را از مسائل و مشكلات ضروري دور كند.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود اظهار داشت: يكي از نكات شاخص در برگزاري جشنواره فيلم شهر اين است كه مي تواند زمينه ساز حضور و فعاليت فيلمسازان در حوزه مسائل شهري باشد و در آنها انگيزه توليد ايجاد كند. در واقع فيلمسازي مي تواند يك فيلم شهري خوب بسازد كه مسائل زندگي شهري جزئي از دغدغه هايش باشد.
مدير اجرايي سابق سيفژ در ادامه افزود: فيلم ميليونر زاغه نشين يكي از فيلم هايي است كه توانسته شهر محل روايت خود را به خوبي به جهانيان معرفي كند. اكنون ميليون ها نفر در سطح جهان شهر بمبئي را مي شناسند و شايد براي تماشاي اين شهر دغدغه پيدا كردهاند.
وي ادامه داد: شهر تهران نيز شهر پيچيدهاي است و به زعم من موضوعات جذابي در اين شهر براي معرفي دارد و توليد يك فيلم عظيم با موضوع اين شهر ميتواند به نوعي باعث معرفي شايسته آن به جهانيان باشد و جشنواره فيلم شهر مي تواند در اين راستا بستر سازي كند.
فليپ چه مدير جشنواره بين المللي فيلم سنگاپور نيز در اين نشست گفت: بخشي از ويترين جشنواره فيلم شهر از طريق معرفي آثار پيشگامان سينماي شهر شكل مي گيرد كه البته اين رويداد در اين راستا گام مناسبي برداشته است.
رخشان بني اعتماد داور ايراني بخش بين الملل جشنواره فيلم شهر نيز در ادامه افزود: سينماي مستند ايران چه در داخل و چه در خارج نقش مهمي در معرفي مسائل اجتماعي و شهري ايفا كرده است.
وي خاطر نشان كرد: من قبل از برگزاري اين جشنواره موضوعي نسبت به برخي مسائل شهري فكر كرده بود و در ادامه ديدم كه نتايج بررسي من با اهداف جشنواره فيلم شهر مطابقت دارد. جشنواره فيلم شهر يك رويداد كاربردي است و مي تواند توجه مسئولان و مخاطبان را به موضوعاتي جلب كند و يا بخشي از تاريخ ناگفته را روايت كند.(منبع : http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8712160576)
مراسم اختتاميه سومين جشنواره بين المللي فيلم شهر با حضور گرم هنرمندان، مسئولان و مخاطبان در سالن همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار شد و برگزيدگان بخش هاي مختلف اين رويداد معرفي شدند و در بخش موضوعي خدمات شهري، “مرتضي آژير” کارگردان فيلم طاووس، “مصطفي سيفي” کارگردان فيلم شب بيست و هشتمين سال و “سعيد حدادي” کارگردان فيلم اينجا تهران است به ترتيب جوايزاول تا سوم را دريافت کردند.
جوايز اول تا سوم بخش “شهر و حرکت” نيز به ترتيب به”محمد حسين صفري” کارگردان فيلم ايست، “کيارش اسدي زاده” کارگردان فيلم سمت راست من و “بهزاد خداويسي” کارگردان فيلم دربست تاکسي اهدا شد.
در ادامه مراسم جوايزبخش “شهر و معماري” به اين شرح توزيع شد: جايزه اول به “امير هادي ملک اسماعيلي”کارگردان فيلم سکوت، جايزه دوم به “زهرا شنازندي” کارگردان فيلم درب دوم، جايزه سوم به “ناهيد رضايي” کارگردان فيلم آن سوي بزرگراه، جايزه چهارم به “حميد سهيلي”کارگردان فيلم محورهاي پياده و جايزه پنجم به “مهرداد زاهديان” کارگردان فيلم ميدان بي حصار.
در بخش “شهر و طبيعت” نيز جايزه اول به “محمود کياني فلاورجاني”کارگردان فيلم مرگ زمين و جايزه دوم به “بابک مجيدي” کارگردان فيلم نويز اهداشد.
در بخش “شهر و بانوان” نيز جوايز اول و دوم و سوم به ترتيب به “افشين صادقي”کارگردان فيلم محدوده خصوصي، “احمد جان ميزرايي” کارگردان فيلم يکي از هزاران و”طوفان نهان قدرتي” کارگردان فيلم مردمک هاي پريشان اهدا شد.
“انسيه روشن”کارگردان فيلم آخرين سکه، “محمد جعفري” کارگردان فيلم صورت هاي رنگ پريده و “هومن سيدي” کارگردان فيلم دندان آبي نيز جوايز اول تا سوم بخش “شهر و جامعه” را دريافت کردند و در بخش “شهر و حقوق شهروندي” به ترتيب “سهيلا گلستاني” کارگردان فيلم چهل وپنجم نوزده غربي جايزه اول، “روح الله مسرور” کارگردان فيلم بوق جايزه دوم و”ابراهيم شفيعي” کارگردان فيلم خط سفيد و “مهدي جعفري” کارگردان فيلم پنجره به صورت مشترک جايزه سوم را دريافت کردند.
جوايز بخش “شهر، آيين و معنويت” نيز به اين شرح توزيع شد: جايزه اول به “روح الله مولوي” کارگردان فيلم غريب تر از بهشت،جايزه دوم به “محمد حسين جبلي جوان” کارگردان فيلم طعم زندگي، جايزه سوم به صورت مشترک به “قربانعلي طاهرفر” کارگردان فيلم ايشيق يول و “علي خسروي” کارگردان فيلم جشن تکليف.
در اين بخش همچنين دو جايزه ويژه به شاپور قريب براي فيلم بچه هاي کوچه دوازدهم و سعيد اميني براي فيلم بيت العباس اهدا شد.
در بخش “شهر و کودکان”در زير مجموعه فيلم هاي براي کودکان، لوح تقدير به بازيگر خردسال فيلم امير علي،لوح تقدير به “بزرگ مهر صفورا” کارگردان نوجوان فيلم پليس هاي محله ما و ديپلم افتخار به “محمدرضا حيدري” کارگردان فيلم کتاب امانتي اهدا شد و در بخش فيلم هاي درباره کودکان نيز لوح تقدير به “رضا ابراهيمي” کارگردان فيلم رقص تلخ و ديپلم افتخار به “حامد رجبي” کارگردان فيلم شکفتن در مه اختصاص يافت .
دربخش مستند و کوتاه بين الملل با تقدير از ژن چن ليو کارگردان فيلم در دست ساخت،تنديس جشنواره و ديپلم افتخار بهترين فيلم داستاني به “جوانجو خيمنز” کارگردان فيلم اتوبوس شب از اسپانيا اهدا شد و تنديس جايزه ويژه هيات داوران نيز در اين به”آکجولتوي بکبولوتوف” کارگردان فيلم همه چيز رو به راهه از کشور قرقيزستان اختصاص يافت.
در ادامه “ارد عطارپور” کارگردان فيلم يکصد سال بلديه، تنديس جشنواره وديپلم افتخار بهترين فيلم مستند را دريافت کرد و تنديس جشنواره و ديپلم افتخاربهترين مستند تجربي به “گايمادين” کارگردان فيلم ويني پگ شهر من از کانادا اهداشد.
در بخش فيلم هاي کودک و نوجوان بين الملل نيز ديپلم افتخار به “علي شادمان”بازيگر فيلم زماني براي دوست داشتن رسيد و ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به “عامرخان” کارگردان فيلم ستارگان روي زمين اهدا شد.
دکتر محمدباقر قاليباف شهردارتهران در اين بخش از مراسم به روي صحنه آمد و اظهار داشت: در مجموع شهر تهران يک موجود زنده است که بايد به آن توجه کنيم چون بازخورد هر آسيبي که متوجه آن شود را مي توانيم درک کنيم. در اين شهر و اجتماع، فرهنگ مهمترين بخش به شمار مي رود و به نوعي مي توان گفت که سپهر زندگي ما فرهنگ است و اين مساله را بايد مورد توجه و عنايت قرار دهيم.
قاليباف افزود: هنر تاثيرگذار سينما با توجه به ظرفيت هاي خود در راس تمامي هنرها قرار مي گيرد و مديريت شهري نيز بايد به اين موضوع توجه کند ما فارغ از ايجاد يک فضاي مناسب در حوزه فيزيکي براي شهروندان،بايد به جسم و روح و روان آنها نيز در همه ابعاد توجه کنيم که در اين خصوص ناگزيريم از جامعه هنري بهره گيريم. من در جمع هنرمندان اعلام مي کنم که اين ماهستيم که دست نياز به سوي شما دراز مي کنيم تا به ما در اين امر مهم کمک کنيد. باکمک هنرمندان ما مي توانيم نقش جدي و اساسي خود را براي شهروندان به ويژه نسل جوانبه درستي ايفا کنيم .
شهردار تهران خاطر نشان کرد: شهرداري يک سازمان خدماتي نيست، بلکه نهادي اجتماعي است که بر اساس موارد اشاره شده انجام وظيفه مي کند. رابطه عميقي بين هنر، هنرمندان، شهر و مردم شهر وجود دارد که شهرداري بايد بر آن تاکيد کند. جشنواره فيلم شهر فرصتي بود براي اين تعامل در سطح شهر تهران که اميدوارم درادامه از توان هنرمندان در سطح کشور و حتي در سطوح بين المللي بهره لازم را بگيريم و همچنين شاهد شکوفايي بيشتر در عرصه فرهنگ و هنر باشيم.
در ادامه مراسم تنديس جشنواره و ديپلم افتخار در بخش انيميشن به “کيارش اسدي زاده” کارگردان فيلم پشت سرمن و تنديس جشنواره و ديپلم افتخار در بخش تيزر به “ارد پيکان فر” کارگردان فيلم نشان هميار پليس اهدا شد.
در بخش صدا دوربين حرکت (فيلم هاي پشت صحنه سينماي ايران) نيز سه ديپلم افتخار به “ناهيد دل آگاه” براي تهيه مجموعه آثار يک فيلم يک تجربه، “کوهيار کلاري” براي کارگرداني پشت صحنه سربازهاي جمعه و”امير عزيزي” براي کارگرداني فيلم پشت صحنه موج سوم اهدا شد و تنديس جشنواره به همراه ديپلم افتخاراين بخش به “گلاره کيازند” و “آرش صادقي” براي کارگرداني فيلم پشت صحنه فرش ايراني اختصاص يافت .
در ادامه مراسم هيات داوران بخش آثار ويديويي جشنواره به روي صحنه آمدند و جوايز اين بخش را به اين شرح اعلام کردند: ديپلم افتخار هيات داوران جشنواره به فيلم نيمه بلند ويديويي “لحظه هاي گمشده” به کارگرداني کرشمه افسري،تنديس جشنواره و ديپلم افتخار به “صادق پروين آشتياني” براي کارگرداني فيلم شب قصه ها.
هيات داوران بخش فيلم کوتاه داستاني نيز ديپلم افتخار اين بخش را به “روح الله مسرور” کارگردان فيلم بوق و تنديس جشنواره و ديپلم افتخار به “رامين پروين”کارگردان فيلم بعد از ناهار مي نشينيم و حرف مي زنيم و تنديس جشنواره و ديپلم افتخار جايزه ويژه هيات داوران را به “محمدرضا حاجي غلامي” براي فيلم ايستگاه اتوبوس اهدا کردند.
اهداي جوايز بخش مسابقه فيلم محله ديگر بخش مراسم اختتاميه جشنواره فيلم شهر بود که هيات داوران اين بخش متشکل از پرويز پرستويي، رخشان بني اعتماد، مجيد مجيدي، فاطمه معتمد آريا، کيومرث پوراحمد، ابراهيم حاتمي کيا، حبيب رضايي، مهدي فرجي، رضا کيانيان و اميرحسن ندايي جوايز خود را به اين شرح اهدا کردند: سه ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به فيلم هاي دو دقيقه زندگي ساخته “کيخسروحسن پور”، آيينه سوخته ساخته “سحر صفرپور”، برکت ساخته “سيما رضايي” و جايزه ويژه هيات داوران تنديس جشنواره و ديپلم افتخار به فيلم خورشيد شهر ساخته “محمدرضا قليپور”.
همچنين در اين بخش مهدي فرجي مدير شبکه دوم سيما اعلام کرد که از توليد فيلم هاي بعدي “راضيه قلي پور” کارگردان فيلم رئال و “الناز عليزاده” کارگردان فيلم سايه حمايت خواهد کرد.
در ادامه نيز داوران بخش مستند تنديس جشنواره و ديپلم افتخار بهترين پژوهش را به “احمد مير احسان” براي فيلم تهران هزار داستان اهدا کردند و در بخش کارگرداني تنديس جشنواره به “سعيد حدادي” کارگردان فيلم اينجا تهران است، اختصاص يافت. جايزه بخش بهترين مستند شامل تنديس جشنواره و ديپلم افتخار به فيلم جاي خالي ساخته “امير نعيم حسيني” اهدا شد. در اين بخش همچنين هيات داوران يک ديپلم افتخار به “محمدرضا تيموري” براي تصويربرداري مجموعه اي از آثار مستند و جايزه ويژه اي (شامل تنديس و ديپلم افتخار) به “علاء محسني” براي شهر من پيتزا اهدا کرد.
دربخش مستند همچنين از “منوچهر مشيري” به دليل فعاليت در حوزه مستندسازي و آثار انقلاب اسلامي تقدير به عمل آمد و کليپي در مورد ايشان به روي پرده رفت .
داوران بخش مسابقه انقلاب اسلامي در ادامه به روي صحنه آمدند و دو ديپلم افتخار به “الهام حسين زاده” براي فيلم ديوار و “عاطفه خادم الرضا” براي فيلم پژواک يک شهر اهدا کردند و دو تنديس جشنواره و ديپلم افتخار در اين بخش به “امير حسين نوروزي” براي قطعه 21 و “هومن سيدي” براي تمام وسايل شخصي من جابه جا شده اختصاص يافت .
درادامه داوران بخش مسابقه سينماي ايران از جمله اصغر فرهادي، عليرضا رئيسيان، مجتبي مشيري، مجيد مجيدي، علي معلم، بهروز مفيد و محمد علي نجفي آراي خود را دراين بخش اعلام کردند.
در بخش مسابقه سينماي ايران دو فيلم ارزشمند آواز گنجشک ها ساخته مجيد مجيدي و درباره الي ساخته اصغر فرهادي به دليل حضور کارگردانان اين آثاردر جمع داوري، در بخش خارج از مسابقه به نمايش در آمدند و در جريان داوري اين بخش نيز فيلم دايره زنگي به کارگرداني پريسا بخت آور با آنکه جزو فيلم هاي برگزيده هيات داوري بود ولي به دليل حضور اصغر فرهادي فيلمنامه نويس اين فيلم در جمع داوران، مورد داوري نهايي قرار نگرفت.
در اين بخش هيات داوران ضمن تقدير از تلاش هاي هنرمندانه کارگردانان جواني چون شاليزه عارف پور(حيران)، بهنام بهزادي (تنها دوبار زندگي مي کنيم)، افشين صادقي (مقلد شيطان) و سامان استرکي (صندلي خالي)،تنديس جشنواره و ديپلم افتخار را به جهت ترسيم غم خوارانه و اميد بخش زندگي اقشارآسيب پذير جامعه شهري در مناسبات محله اي به “عبدالرضا کاهاني” کارگردان فيلم بيست اهدا کرد.
هيات داوران همچنين تنديس جشنواره و ديپلم افتخار خود را به دليل تلاش هنرمندان در نمايش پيوند ميان فرد، شهر و سرزمين به “ابوالحسن داودي” تهيه کننده،کارگردان و فيلمنامه نويس فيلم زاد بوم، “فريد مصطفوي” نويسنده ديگر فيلمنامه اين اثر و “رضا ميرکريمي” طراح ايده فيلم اهدا کرد.
همچنين اين هيات داوري تنديس جشنواره و ديپلم افتخار ويژه خود را به جهت تقدير از تلاش هاي خلاقانه در ثبت متفاوت هويت شهري در مجموعه آثار نوشتاري و سينمايي به “بهرام بيضايي” اختصاص داد.
"دانلود فایل های پیوست مطلب" ----------------------------------------------------------------------------------------- گزارش سومین جشنواره فیلم شهر (174.5 KB)      تعداد دانلود: 0      زمان آخرین دانلود: دوشنبه, 30 نوامبر -0001 ------------------------------------------------------------------------------------------