بخشی از برنامه آموزشی دانشجویان معماری و معماری منظر در سراسر جهان را سفر تشکیل می دهد. سفر فرصتی است برای تجربه فضاهای گوناگون و درک احوال و آثار تمدن های گذشته و حال حاضر جهان. از این رو یکی از سیاستهای گروه معماری منظر دانشکده معماری و شهرسازی شهید بهشتی، برگزاری سفرهایی علمی- فرهنگی با هدف بالابردن دانش و تجربه گروه معماری منظر با توجه به نوپا بودن آن است.
03

مرتضی رهبر؛ همایش بین المللی معماران منظر آسیا اقیانوسیه
برنامه سفر
در راستای پذیرفته شدن  مقاله یکی از دانشجویان معماری منظر ورودی 1385 – جناب آقای مرتضی رهبر- در همایش فدراسیون بین المللی معماری منظر(IFLA) و با پیگیری های ایشان و پشتیبانی های بی پایان مهندس مهدی شیبانی، شرایطی فراهم گشت تا جمعی از دانشجویان معماری منظر در همایش IFLA-APR Congress 2009، به عنوان نمایندگان معماری منظر ایران شرکت نمایند.
برنامه به گونه ای بود که کمیته اجرایی همایش ضمن ارسال دعوتنامه برای گروهی از دانشجویان دانشکده، هزینه ثبت نام در همایش و نیز اسکان دانشجویان را عهده دار شدند. کمیته اجرایی همایش، همچنین برنامه هایی را در حاشیه همایش برای گروه اعزامی از ایران تدارک دیده بودند. پس از اطمینان از شرایط دانشجویان در کره جنوبی، جلساتی با حضور مهندس شیبانی برگزار و مسئولیت هایی بر عهده اعضای سفر گذاشته شد. این مسئولیت ها شامل عکس برداری، تهیه گزارش از سمینارها، جلسات بحث و رایزنی با اساتید و مسئولان همایش برای مبادلات علمی و فرهنگی بود که هرکدام را کارگروهی جداگانه دنبال می کرد.

تشکیلات سفر
گروه شامل 23 دانشجو از دانشکده معماری و شهرسازی شهیدبهشتی به شرح زیر بود:
1 نفر دانشجوی دوره دکتری
1 نفر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد
1 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد معماری ورودی1385
9 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی 1385
3 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی 1386
8 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی 1387
مدت زمان سفر یک هفته، از 15 -8 شهریور ماه بود که گروه، سه روز را در همایش شرکت کردند و روزهای باقی مانده را به بازدید از شهرهای اینچئون و سئول و نیز دانشگاه ملی سئول پرداختند. با توجه به تخصص اکثریت اعضای گروه، اکثر بازدید ها در راستای تخصص معماری منظر صورت می گرفت.

01
برگزار کنندگان سفر
برنامه ریزی و مدیریت سفر بر عهده مهندس مهدی شیبانی و آقای مرتضی رهبر بود که با توجه به فشرده بودن زمان ، اکثریت اعضای گروه به نحوی در گیر برنامه ریزی و رفع موانع پیش از سفر بودندو  با تلاش های شبانه روزی خود سفر را امکان بخشیدند.
02

نتایج سفر
از هنگام مطرح شدن سفر، علمی بودن و انتشار نتایج بدست آمده از سفر مد نظر قرار گرفت. دستاورد های فعالیت دانشجویان در طول سفر  شامل گزارش از برنامه های همایش، گزارش های تحلیلی از بازدید ها و کارگاه های آموزشی مربوط، تدوین شده و به زودی انتشار خواهد یافت.

در پایان لازم می دانم زحمات بی دریغ جناب آقای مهندس مهدی شیبانی، مدیر گروه معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی، را سپاس گویم؛ چراکه اگر پشتیبانی های ایشان نبود فرصت چنین تجربه ای تحقق نمی یافت.

04

گروه سفر؛ سئول

05

گروه سفر، دانشجویان و اساتید دانشگاه ملی سئول؛ در حاشیه بازدید از گروه معماری منظر

06

رایزنی های حاشیه همایش

"دانلود فایل های پیوست مطلب"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Icon of گنگره آسیا- اقیانوسیه فدراسیون بین المللی معماری منظر؛ 1-4 سپتامبر سال 2009؛ انچئون، کره جنوبی گنگره آسیا- اقیانوسیه فدراسیون بین المللی معماری منظر؛ 1-4 سپتامبر سال 2009؛ انچئون، کره جنوبی (263.4 KB)
       تعداد دانلود: 0
       زمان آخرین دانلود: دوشنبه, 30 نوامبر -0001
------------------------------------------------------------------------------------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *